Sjukhus, sjukhus, sjukhus

Jag är fortfarande kvar på sjukhuset och jag har haft en riktigt dålig dag. Idag gjordes äntligen en undersökning för att ta reda på varför jag har ont. Jag fick göra en endoskopi vilket innebär att man går in med en kamera i rumpan. Väl där tyckte läkaren att allt såg bra ut runt kopplingen (anastomosen) vilket dom trodde var anledningen att jag hade ont. Men det var det alltså inte. Däremot såg hon någonting annat som hon stannade till på. Hon kallade in en annan läkare och dom stod och mumlade en stund och bestämde sig sedan för att man skulle ta prov. Jag titta på skärmen samtidigt och såg tre små ”utväxter”. Dom såg lika ljusa och fina ut som resten av tarmen gjorde och inte alls så som tumören såg ut sist. Kanske var det för att jag fått lugnande, men just då spelade det inte så stor roll och jag tänkte inte så mycket på vad det kunde vara. Läkaren var superbra och sa att vi skulle ta en röntgen för att gå till botten med varför jag har ont. SKÖNT!! Dock blir inte röntgen av förrän imorgon troligtvis, så det blir ytterligare en natt på sjukhus.

När jag kom upp på rummet igen så började jag tänka. Massor. Och det slog mig att utväxterna kanske är/kan bli potentiella tumörer. Tänk om jag har fått cancer igen? Tänk om det finns fler tumörer någon annanstans?
Jag försökte tänka att det är dumt att ta ut något i förskott och att det bara skulle kunna vara ofarliga polyper. Men det hjälpte inte. Jag bröt ihop totalt och grät i närmare en timme.
I sängen bredvid mig ligger en dam som har cancer och som vet att hon kommer dö inom något år. Samtidigt som jag låg här i sängen och började fundera på mig och mitt, så kom hennes man och hälsade på. Dom började prata om hur hon ska skriva sitt testamente, vem som ska få vad, vilka lagar och regler som gäller osv. Det bidrog kanske till att jag blev extra ledsen.

Jag vill så gärna vara stark och positiv. Jag tror verkligen på att tankens kraft är det bästa hjälpmedlet för att må bra. Att tänka positivt skadar ingen liksom😋
Men nån gång ibland måste man väl få bryta ihop också och vara nere i allt det där mörka och läskiga också. Utan motgångar är det svårt att uppskatta framgång.
Det var lite konstigt, eller kanske inte egentligen, men jag tappade totalt matlusten och så kände jag mig så otroligt smutsig. Så jag gick och tog en lång, varm dusch och tokborstade tänderna samtidigt, för det är nått av det bästa som finns – borsta tänderna i duschen😊👍🏻

Efter det provade jag att dricka lite juice och det gick faktiskt bra. Sen provade jag en näringsdryck med kaffesmak och den var helt okej den med. Kanske kände universum på sig att jag skulle ha en tuff dag idag för flera vänner har hört av sig och en ny vän skickade massa roliga klipp som fick mig att skratta. Min underbara stomiterapeut kom förbi apropå ingenting och både sköterskor och läkare har varit väldigt snälla och trevliga idag. Dessutom pratade jag med min dotter som jag längtar efter helt galet mycket!❤️

Jag längtar hem.
Jag längtar efter att pussa på min dotter.
Jag längtar efter att vara pigg.
Jag längtar efter att krama mina vänner.
Jag längtar efter att vara frisk.
Jag längtar efter att äta god mat.
Jag längtar efter att vara stark i kroppen.
Jag längtar efter att bli kramad på, så där länge och hjärtligt.

Och längtan är bra. Det är något att se fram emot. Skulle kunna bli mål rent av.
Kroppen och maten är några av de saker jag verkligen vill fokusera på när jag kommer hem. Att äta mat som är bra för mig, som hjälper mig att hålla mig frisk och stark och så klart – mat som magen klarar av. För det är något som jag själv måste experimentera med. Sen vill jag komma igång och träna. Fast träning för mig just nu innebär promenader. Jag har inte rört mig på fyra dygn och inte känt frisk luft på lika många. Ytterligare en sak jag längtar efter. Förstår ni hur mycket fisar och annan otrevlig odör som människor med magproblem kan producera?😷🙊! Speciellt när 98% av dom som ligger här är 65+!😬 Själv bidrar jag så klart bara med blomdoft och är allmänt fräsch😜

Har ni tänkt på det att jag redan låter gladare? Tänk va mycket en dusch, lite mat och skitsnack kan göra för humöret😄👍🏻

All kärlek!❤️

Kommentera här: