Baj Baj Bertil

Jaha... Så var man utan påse och tarmarna är där dom ska vara. Operationen gick bra på alla sätt och vis. Den gick fort och läkarna behövde inte öppna mig med ett endaste titthål. Tror jag, för jag har faktiskt inte tittat på såret än😋 Dessutom var narkosläkaren typ läckraste ever, vilket inte var helt fel att ha på näthinnan innan jag somnade😍

Fattade först igår kväll att dom inte sydde igen såret helt, utan lämnade yttersta delen öppet. Så jag ska själv ta hand om det med rengöring och omplåstring tills det har läkt ordentligt. Kan snart titulera mig som undersköterska efter mina äventyr😜

Jag vaknade ganska snabbt efter operationen och den här gången mådde jag inte illa eller hade ont i huvudet och ögonen, trots att blodtrycket var fortsatt lågt. 82/50 började det på, så jag blev ordinerad att dricka mycket och röra på mig så mycket det gick. Det var svårt igår, för så fort jag satte mig upp så svartnade det för ögonen, jag fick världens huvudvärk och mådde jätteilla. Fick roliga mediciner som hjälpte mot illamåendet, men fick ändå ha med mig två sköterskor när jag skulle på toa. Stöpplig, så gott som naken och två personer som tittar på när man kissar... Positiva med det? Nu vet jag hur det känns att bli gammal och bo på hemmet😜

Igår drack jag massor med vatten, åt kräm och sov massor. Idag vaknade jag vid 4 och har varit uppe sedan dess. Sjukhussängar och snarkande grannar är inte det bästa för skönhetssömnen.
Idag har jag ont i magen, men vill inte ta tabletter eftersom det kanske är det som gör mig yr. Så jag försöker härda ut ett tag till. Dessutom kommer snart min fantastiska dotter och hälsar på mig❤️❤️❤️

Jag lämnade henne hos sin pappa i söndags eftersom jag skulle till sjukhuset så tidigt på måndagmorgonen. Hon frågade tidigare under veckan om hon fick komma o hälsa på mig. Trodde inte det skulle vara några problem med exet, men han tyckte inte det skulle vara bra för henne att ”se mig i det skicket”. Då blev jag irriterad och undrade vad han visste om det? Han har inte ens frågat hur jag mår.. Så jag ringde faktiskt hans tjej och frågade hur det var med honom. Efter att jag berättade att jag fått cancer så har han och jag kunnat prata om vår dotter på det sättet jag önskade att vi kunnat göra redan när vi separerade för 2,5 år sedan. Men så för någon månad sedan så tokvände han och allt är lika illa som det var från början. Hon trodde att det berodde på att han har mycket på jobbet. Och just det här med hans motvilja till att dottern skulle hälsa på mig idag trodde hon hade med förra gången jag låg på sjukhus att göra.

Ni som följt mig på den här resan kanske kommer ihåg att jag skrev om ett tarmvred runt midsommar och då hade jag min dotter hos mig. Hennes pappa körde mig till sjukhuset och hon var med inne på akuten. Jag var ju helt borta då och hade väldigt ont och nu fick jag höra att hon hade varit väldigt ledsen och orolig på kvällen. En sån sak hade kanske varit bra att få reda på direkt, så hade vi kunnat prata i telefon och rett ut att jag mår bra. Jag har tidigare tagit upp det här med både kurator på sjukhuset och en barnpsykolog, om hur delaktig min dotter ska få vara i min sjukdom, för att få en då positiv bild som möjligt. Både barnpsykologen och kuratorn är överens om att det är bra om barn får vara så delaktiga som möjligt. Att det är viktigt att de får se hur man mår och att man (förhoppningsvis) blir bättre. Nu mår jag ju bättre. Jag har fortfarande kvar min trötthet och för tillfället lite ont i magen. Men annars är jag ju på väg åt rätt håll. För mig är det självklart att hon ska få vara delaktig på min resa. Så efter att ha pratat med exets tjej en stund, så var hon med på att det vore bra för min dotter att komma. Så om en liten stund kommer hon, mamma och pappa och hälsar på. Sen behöver jag nog vila lite.

Breaking News! Jag fes för första gången på över 5 månader idag!!!!😃😃👏🏻👏🏻👏🏻 Där har du en mening jag aldrig trodde att jag gladeligen skulle blogga om😂😂
Men det betyder att magen är på g! Jippie!

Nu har min älskling varit på besök och jag är så tacksam över att hon är min dotter. Den finaste som finns!!😍❤️ Hon var jätteglad att få se mig, hade med sig blommor (kan ev vara en mormor ibland där😜) och hon hade skrivit ett kort alldeles själv😍 Av mamma fick jag en smoothie, iskaffe och några lakritspastiller. Allt för att sätta igång magen så jag slipper laxermedel och får åka hem snart. Längtar lite efter min egen säng faktiskt😋

Om jag får långtråkigt här på rummet har jag riktig actionutsikt från fönstret, med både lyft och landningar😊:

Så här ser förresten maggen ut för tillfället:

Lite svullen och öm, men planen är att komma igång med promenader och lättare träning så fort som möjligt. Behöver få tillbaks lite energi, så träning, vila och bra mat får bli prio. Pepp, push, träningssällskap, kramar och en spark där bak mottages tacksamt😚💖

Kärlek till alla er nästan 100 personer där ute som tar er tid att läsa min lilla blogg❤️❤️❤️

Kommentera här: